Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
3.12.2023
Prodej IT řešení pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz Efektivní prodej IT řešení. více>>

1.10.2023
Školení obchodu pro Konica Minolta

Realizovali jsme obchodní školení pro Konica Minolta se zaměřením na oblast prodeje produkčního a průmyslového tisku. více>>

10.9.2023
ENEHANO posiluje střední management

Pro Enehano Solutions jsme realizovali školení Manažerské minimum pro team lídry. více>>

1.7.2023
OR-CZ školí komunikaci

Klíčoví konzultanti společnosti OR-CZ spol. s r.o. prošli školením komunikačních dovedností. více>>

21.6.2023
Komunikace v Telegrafii.

Ve firmě Telegrafia a.s. v Košicích jsme v průběhu jara realizovali sérii školení zaměřenou zlepšení komunikace pro konzultační a technické role. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Zvládání konfliktních a stresových situací

Kurz: I520

 

Realizace IT projektu vyvolává řadu stresujících a konfliktních situací. A to jak mezi zákazníkem a realizátorem, tak uvnitř realizačního týmu. Schopnost zvládnout vypjaté situace rozhoduje o úspěchu či vážných komplikacích projektu. Samostatnou kapitolou je vznik zátěže s dopadem na duševní zdraví. Kurz se zaměřuje na praktický nácvik zvládání těchto situací.

 

 

Určení kurzu

·        Účastník: management, konzultanti, support pracovníci, vývojáři.

·        Úroveň znalostí problematiky: začátečník až velmi pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je naučit účastníky rutinně zvládat nejčastější stresové a konfliktní situace, které v oblasti realizace projektu a supportu zákazníků mohou nastat. Účastníkům to přinese klidnější pracovní i osobní život.

 

Největší riziko stresových a konfliktních situací spočívá v tom, že pokud nejsou dobře zvládnuty, mohou vést ke kritické eskalaci, či ke vzniku nevratných škod. Mezi takovouto typickou „škodu“ patří například vznik osobní averze. Situace je o to složitější, že samotný běh projektu a dodržování termínu vyvolává výrazný tlak na všechny zúčastněné. Pak již stačí v kritické situaci jedna nevhodná reakce a dochází ke ztrátě kontroly. 

 

Typ kurzu

Dvoudenní intenzivní kurz je určený zejména pro manažery v realizaci, konzultanty, vývojáře a pracovníky supportu. Tito jsou v rámci své komunikace se zákazníky průběžně vystaveni vysokému stresu a případným konfliktům. Kurz se postupně zabývá:

·        Příčinami vzniku stresových a konfliktních situací

·        Postupy prevencí jejich možného vzniku

·        Zvládáním typických stresových situací

·        Možnou nápravou již vzniklých škod

 

Kurz se zaměřuje na praktický nácvik reálných situací vznikajících při práci se zákazníky nebo uvnitř společnosti.  V reálných kritických situacích musí mít člověk zažitou dovednost (rutinní zvládání postupu), pouhá teoretická znalost mu nestačí.

 

Zvládání stresových a kritických situací patří mezi nejužitečnější dovednosti. Četnost výskytu nemusí být v pracovním nebo soukromém životě vysoká, mohou však zásadně ovlivnit jeho další vývoj.

 

Stresové a konfliktní situace je možné rozdělit do dvou základních skupin:

·        Pracovní - jsou to situace, které nevyhnutelně přináší samotná práce. Příkladem může být například sestavení priority úkolů ve skupině lidí nebo dosažení shody nad pracovním tématem, či odolání tlaku na změnu.

·        Osobní  - zahrnují celou množinu jevů, které přímo zasahují naši osobnost a které již často nelze považovat za prospěšné k zvládání osobního nebo pracovního života. Příkladem může být osobní verbální útok nebo agrese.

 

Přínosy pro účastníka kurzu

·        Snížení citlivosti na pracovní stres způsobený reálnými, či latentními konflikty;

·        Zamezení škod v realitě díky nácviku postupů v průběhu simulací na kurzu;

·        Snížení objektivních škod způsobených nezvládnutým konfliktem;

·        Lepší pocit ze zvládnutí vypjatých situací;

·        Zvládnutí práce s komunikačně problematickými lidmi;

·        Menší procento krajně vypjatých situací;

·        Lepší ochrana svého vlastního duševního zdraví.

 

Detailní obsah kurzu

·        Typické stresující a konfliktní faktory z pohledu realizace projektů

·        Příznaky potenciálního konfliktu a jejich včasné zjištění

·        Jak zvládnout eskalaci konfliktu

·        Prevence stresových situací

o   nejčastější komunikační chyby vedoucí ke konfliktu

o   techniky zjištění a ventilace stresových faktorů

o   zamezení nevědomého vyvolání konfliktu

§  slovník kritických slov

§  slovní obraty vyvolávající konflikt

·        Typické stresující a konfliktní situace - nácvik postupů úspěšného zvládání

o   pracovní situace:

§  zvládání nekonstruktivních námitek

§  sdělení zamítavého stanoviska k požadavku klienta 

§  upozornění na nedostatky v práci

§  veřejné pojmenování špatně odvedené práce

§  požádání o nápravu špatně odvedené práce

§  odvedení konfliktu od emocí do racionální roviny

§  asertivní prosazení názoru na další postup

§  získání času bez následků

§  opakované nedodržování vzájemných dohod

§  přímý útok na výstupy projektu

§  odražení nereálného požadavku protistrany

o   osobní situace:

§  emocionální nátlak ze strany klienta

§  verbální útok (bez agrese) - například obvinění z nekompetence 

§  citové vydírání - nátlak na sociální rovinu konzultanta

§  verbální agrese - člověk mimo vlastní kontrolu

§  sdělení osobně nepříjemné skutečnosti

§  zvládání zjevné lži protistrany

§  obrana proti pomluvě a fámě

·        Techniky nápravy vzniklých škod

o   Posílení schopnosti vést konverzaci po konfliktu

o   odbourání zárodků vzniklé averze

o   přenesení závazku učiněného na ostatní členy týmu

o   signály druhé straně, že situaci nemá hodnotit negativně

 

Cena kurzu za účastníka

Obsah v ceně

Cena bez DPH

·         školící materiály a ostatní potřebné pomůcky

·         certifikát absolvování kurzu a ocenění pro nejlepšího z kurzu

·         občerstvení a stravování po dobu trvání kurzu

  18.800Kč

 



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

22. a 23.4.2024
Manažerská akademie 1. - práce s jednotlivcem

Místo konání: jižní Morava
Cílem je rozvoj osobnosti manažera prostřednictvím osvojení ucelené sady technik a dovedností nezbytných pro efektivní motivaci a řízení jednotlivce.
více>>

23. a 24.5.2024
Pokročilé techniky vyjednávání

Místo konání: jižní Morava
Umění dovést protistranu k předem naplánované dohodě, a to tak, že je s ní spokojená, je vyvážováno v dnešním světě zlatem.
více>>

27.5.2024
Time management v IT prostředí

Místo konání: Praha
Zahlcují Vás pracovní úkoly nad Vaši časovou možnost? Kurz Vám pomůže dosáh-
nout efektivního využití Vaše-
ho času v dynamickém pros-
tředí IT společností.
více>>

4.-5.6.2024
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>


Katalogy ke stažení více>>