Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
20.1.2025
Vedení hybridních týmu pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme realizovali firemní kurz specifik vedení týmu, kde alespoň jeho část pracuje výhradně na home office, nebo na různých lokacích (hybridní tým). více>>

28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Manažerská akademie 4 - techniky koučování

Kurz: I230

 Čím je vedoucí pro své lidi? Nejvyšší dosažitelnou metou je role kouče, který motivuje a poradí v každé situaci. Koučování je navedení člověka k vlastnímu růstu prostřednictvím pravidelného dialogu vedeného formou otázek. Koučování v managementu patří mezi nejnáročnější postupy motivace a řízení lidí, protože jsme jako vedoucí vystaveni obtížné zkoušce: Upozadit sami sebe a nechat prostor růst cizí myšlenky.

 

Určení kurzu

·        Účastník: management firem.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je nacvičit jednotlivé techniky koučování a osvojit si jejich začlenění do každodenní manažerské práce. Jejich pomocí vedoucí aktivuje potenciál svých lidí, který se při běžných manažerských postupech neprojeví v plném rozsahu. Proces pravidelného koučování vyvolává u podřízených lidí ochotu se měnit a pracovat na sobě. Výsledkem je větší odpovědnost, samostatnost, loajalita a nárůst výsledků koučovaného. Tedy v celkovém důsledku mnohem lepší stav celého týmu, za který manažer odpovídá.

 

Typ kurzu

Dvoudenní kurz zaměřený na nácvik dovedností dobrého kouče. Co to vlastně koučování je? Je to rovnocenný a dlouhodobý vztah dvou partnerů (kouče-koučovaného) za účelem rozvoje a růstu koučovaného. Kouč působí jako průvodce, který zejména pomocí technik kladení otázek poskytuje koučovanému zrcadlo k nalezení svého cíle a udržení cesty k němu. Koučing uvolňuje potenciál koučovaného a zvyšuje tak jeho výkon. Co to však znamená v praxi? Najme nám firma drahého externího kouče? V drtivé většině případů to tak nebude a je tak na manažerovi využívat dovednosti koučingu při rozvoji potenciálů členů svého týmu. 

 

Koučování se také zaměřuje na změnu postojů koučovaného. Podřízený může mít výborné znalosti a dovednosti, pokud však nejsou podpořeny jeho vnitřním postojem, nic z nich v praxi nevyužije. Kolikrát jste již slyšeli: „To je zajímavá myšlenka (znalost), ale tohle u nás do firmy nelze zavést (postoj)“. Právě tyto blokační postoje lze dobře zvládnutým koučováním změnit.

 

Kdy je koučing vhodným nástrojem při vedení lidí? 

·        Vznikne-li potřeba distribuce úkolů a pravomocí.

·        Pokud kapacitní vytížení vyžaduje změnu podřízených k samostatnějšímu fungování.

·        Je potřeba podpořit ochotu přijmout osobní odpovědnost u členů týmu.

·        Pokud některý ze zaměstnanců potřebuje pomoc při propadu jeho pracovního výkonu.

·        Pokud je v zaměstnanci potenciál, který se mu nedaří samostatně uvolnit.

·        Pokud podřízený ustrnul ve svém rozvoji a tvrdí, že již na sobě nepotřebuje pracovat.

·        Při přípravě na novou roli nebo pomoci při výkonu nové role.

·        Motivace k iniciativě a samostatnému myšlení.

·        Je potřeba znovu členy týmu naučit navrhovat možné způsoby řešení konkrétní situace.

·        Člen týmu se cítí prací nenaplněn a uvažuje o odchodu.

 

 

Přínosy kurzu pro účastníka

·        Stane se lepším partnerem pro svůj tým

·        Podaří se mu více aktivovat tým jako celek

·        Zvýšení své obliby i autority v týmu

·        Uvolní manažerům ruce přenesením dílčího rozhodování na samostatnější členy týmu

·        Sníží se třenice s experty v mém týmu

 

 

 

Detailní obsah kurzu

·        Co to je koučing a jak funguje - zbavení mýtů a legend

·        Klíčové přínosy koučingu - proč se jím jako manažer zabývat, co od něj lze očekávat

·        Situace, kdy je koučing účinný jako nástroj řízení lidí (managementu)

o   potřeba distribuce úkolů a pravomocí

o   pomoc při sníženém výkonu

o   odmítání potřeby na sobě pracovat

o   odmítání osobní odpovědnosti

o   příprava na novou roli

o   motivace k iniciativě zaměstnanců

·        Dílčí nástroje koučingu

o   kladení otázek

o   osobní příklad

o   referenční příběhy

o   simulace a školení dovedností

o   poskytnutí zpětné vazby

·        Postupy nasměrování ke zdroji inspirace

·        Vlastnosti dobrého kouče

·        Rizika bránící uplatnění koučování

·        Role kouče vůči koučovanému

·        Fáze koučování

o   připuštění potřeby změny - nabourání stávajícího stavu spokojenosti a stagnace. Zhodnocení současného výkonu.

o   příprava na změny - uvědomění si potřeby cílů a vizí. Nastavení cílového stavu změny.

o   ujasnění vizí, cílů a směřování rozvoje. Nastavení plánu změny k cílovému stavu.

o   průběžný rozvoj - kontrola a přehodnocování vizí a cílů. Jednání a kontrola úkolů podle plánů.

·        Jak rozpoznat osoby, které lze a které nelze koučovat

·        Metody koučování a jejich vhodnost (postupy a praktický nácvik)

o   1:1 koučování - jeden kouč, jeden koučovaný

o   1:N koučování - jeden kouč, skupinka koučovaných

o   sebe koučing

o   1:1 a 1:N ve variantě externího (mimo firmu) a interního (např. nadřízený) kouče

·        Praktické tipy a triky pokročilého koučování

o   vybrané praktické postupy a techniky v rámci koučingu

·        Rizika a bariéry pro realizaci koučingu

·        Koučing, mentoring, manipulace - jaké jsou rozdíly a proč se jich nebát

 

 

Zpět na kurzy se zaměřením na manažerské dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

26.-27.3.2025
Manažerská akademie 2 - řízení týmu

Místo konání: Praha
Intenzivní dvoudenní kurz, který se zaměřuje na rozvoj a procvičení technik vedení týmů.
více>>

2.-3.4.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

16.4.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

13.-14.5.2025
Account management

Místo konání: Praha
Kurz se zabývá technikami plánování a řízení obchodů s portfoliem současných zákazníků tak, abychom dosáhli maximálního zisku a příjmů s nejmenší námahou.
více>>


Katalogy ke stažení více>>