Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
20.1.2025
Vedení hybridních týmu pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme realizovali firemní kurz specifik vedení týmu, kde alespoň jeho část pracuje výhradně na home office, nebo na různých lokacích (hybridní tým). více>>

28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Manažerská akademie 1 - práce s jednotlivcem

I200 

Kurz účastníkům přináší přehled o tom, co to znamená být výborným vedoucím pracovníkem v IT firmě. První dvoudenní část se zaměřuje na dovednosti potřebné pro práci s jednotlivým pracovníkem, jakými jsou například motivace, zadání úkolu, kontrola nebo výtka k nekvalitně odvedené práci. Druhým zaměřením je sebepoznání účastníka z pohledu jeho silných stránek i námětů na zlepšení při vedení lidí.

                                            

Určení kurzu

·        Účastník: management na všech úrovních, projektoví manažeři.

·        Úroveň znalostí problematiky: začátečník až pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem je rozvoj osobnosti manažera prostřednictvím osvojení ucelené sady technik a dovedností nezbytných pro efektivní motivaci a řízení jednotlivce. Druhým cílem je přinést účastníků konkrétní náměty na zlepšení pro působení v roli manažera. Kurz ke každému tématu prochází jak nezbytné teoretické znalosti, tak následně praktické procvičení správných postupů. Umožňuje tak vynikající přípravu na situace každodenní manažerské praxe.

 

V reálné IT firmě jsou lidé často do vedoucích funkcí jmenováni na základě odborných znalostí a výborných pracovních výsledků. V práci s lidmi jsou však pro úspěšné a zejména efektivní řízení potřebné zcela odlišné znalostí, než jaké manažer doposud získal ve svém odborném působení.

 

Ve stejné pozici jsou také majitelé firem, kteří vydupali úspěch své firmy z ničeho svou intenzivní prací. Nárůst zaměstnanců však vede k potřebě změny právě ve způsobu vedení lidí. Dříve efektivní postupy se stávají s navyšujícím se počtem zaměstnanců neefektivní nebo dokonce ohrožující další růst.

 

Výkon každého člena v týmu je zásadně ovlivněn schopností manažera jej vést. Pro každého jednotlivce přináší největší efekt jiný přístup a nástroje řízení. Aktivní rozpoznání a aplikace takovýchto postupů v praxi vede ke schopnosti vybudovat příjemnou pracovní atmosféru a vysoce výkonný tým jako celek.

 

Obsah kurzu

Obsah kurzu je tvořen sadou dovedností a znalostí vybraných jak z oblasti „leadership“ (schopnost nadchnou lidi pro vytyčený směr), tak z oblasti „management“ (jasné postupy k dosažení přesně stanovených cílů). Prožitková praktická cvičení se zaměřují na situace, které manažera potkávají v každodenním kontaktu s pracovníky i nadřízenými. Ať již se jedná o motivaci, úkolování, kontrolu výsledků práce, pohovory, diskuze o osobně nepříjemných skutečnostech, výtky k nedostatkům práce nebo vedení porady.

 

Sebepoznání účastníků je především dosaženo prostřednictvím testu na konci prvního dne kurzu, který mapuje silné stránky a potenciální oblasti na zlepšení z pohledu vedení lidí. Cílem je poskytnout individuální zpětnou vazbu na:

·        Styl vedení - Jaký je můj intuitivní přístup k ostatním lidem v týmu, jeho výhody a nevýhody.

·        Preferované metody motivace podřízených - K jakým nástrojům intuitivně inklinuji při motivaci týmu.

·        Vlastní sebe motivační důvody - Co mne osobně motivuje k práci. Co mne uspokojuje.

·        Inklinace ke komunikačnímu typu -  Jak reaguji, v čem jsem silný, co potřebuji rozvíjet.

·        Kde mám největší prostor na zlepšení při vedení lidí.

Každý účastník obdrží výstup testu v průběhu druhého dne v písemné podobě.

 

Přínosy pro účastníka kurzu

·        Ucelený přehled o tom, co je náplní práce špičkového vedoucího týmu lidí v IT firmě

·        Nácvik správných postupů v různým manažerských situacích

·        Větší respekt u vedených lidí

·        Celkové zlepšení vnímání výsledků mé manažerské práce ve firmě

·        Schopnost motivovat k výsledkům a zároveň mít v týmu dobrou atmosféru

·        Konkrétní náměty na zlepšení své vlastí manažerské práce

Detailní obsah kurzu

·        Co znamená „být manažer“ - uvědomění si klíčového rozdílu v uvažování manažera a řadového pracovníka

·        Jaká práva musím mít, abych byl skutečný manažer

·        Co určuje sílu mé manažerské pozice ve firmě

·        Čtyři základní povinnosti v chování manažera vůči vlastním lidem

·        Co to je management (vedení) a co leadership (vůdcovství), rozdíly v technikách a zaměření

·        Vize jako nástroj vůdcovství

o   Důvody pro potřebu existence vize

o   Vlastnosti správně stanovené vize

o   Role vize při integraci týmu a firmy

o   Způsoby šíření vize ve firmě a týmu

·        Změna jako základ managementu

·        Korektní zadání úkolu příkazem

·        Co to je „manažerské prostředí plnění úkolů“ a jak jej vytvářím

·        Styly vedení lidí

o   Konkrétní styly vedení lidí a ke kterému inklinuji já

o   K jakým úkolům je který manažerský styl vhodný

·        Zpětná vazba na znalost o svém týmu

·        Nástroje vedení lidí – proč mne moji lidé respektují?

·        Motivace - vnitřní motor pracovníka

o   Co to jsou motivační faktory

o   Jaká je motivace konkrétního pracovníka a jak podle ní nastavovat prostředí

o   Zásady a postupy správné motivace

o   Důvody demotivace a frustrace v praxi

o   Pochvala jako silný (a levný) motivační nástroj - vlastnosti a postupy

·        Zadání úkolu požádáním - jak nenařizovat, ale motivovat pracovníky samostatně si stanovit úkol

·        Kontrola stavu práce

o   Schopnost manažera klást správné otázky

o   Kontrola jako motivační nástroj

o   Průběh zjišťování stavu

·        Výtka jako nástroj pro řešení vědomých chyb a zanedbání povinností

o   Výtka jako motivační prvek

o   Způsob a postup vedení výtky

o   Postupný růst tlaku v sekvenci výtek

·        Ukončení spolupráce – jak správně vést pohovor o ukončení spolupráce

·        Osobně nepříjemný rozhovor - jak sdělit někomu osobně nepříjemnou skutečnost a minimalizovat negativní dopady

·        Základní pravidla pro řízení porady

 

Zpět na kurzy se zaměřením na manažerské dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

26.-27.3.2025
Manažerská akademie 2 - řízení týmu

Místo konání: Praha
Intenzivní dvoudenní kurz, který se zaměřuje na rozvoj a procvičení technik vedení týmů.
více>>

2.-3.4.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

16.4.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

13.-14.5.2025
Account management

Místo konání: Praha
Kurz se zabývá technikami plánování a řízení obchodů s portfoliem současných zákazníků tak, abychom dosáhli maximálního zisku a příjmů s nejmenší námahou.
více>>


Katalogy ke stažení více>>