Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
28.11.2024
Akvizční prodej pro SOFTIP

Pro slovenskou společnost SOFTIP a.s. jsme realizovali kurz zaměření na vytváření nových obchodních příležitostí. více>>

11.10.2024
Vedení lidí v týmu pro IDC

Pro společnost IDC jsme realizovali kurz Vedení lidí pro team lídry skupin vývojářů a analytiků poskytující služby vnitřním zákazníkům. více>>

17.5.2024
Vyjednávání pro obchod v AIMTECu

AIMTEC, a.s. věnuje rozvoji lidí tradičně velkou pozornost. Skupina obchodníků prošla školením Pokročilé techniky jednání a vyjednávání. více>>

25.4.2024
Asseco rozvíjí Account management

Pro Asseco Solutions a.s. jsme realizovali dva běhy kurzu Account Management, jejichž cílem je dále posílit kvalitu péče o stávající zákazníky. více>>

6.3.2024
Krizový management projektů pro Ipesoft

Pro slovenskou firmu Ipesoft jsme v jejím sídle v Žilině realizovali firemní kurz Krizový management IT projektů. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Marketing v IT

I390

Marketing může být efektivní nástroj k dosažení strategických cílů firmy, ale také černou dírou na peníze bez efektu a to aniž bychom si to uvědomovali, protože zdánlivě vše vypadá dobře. Cílem kurzu je posílit roli marketingu, jako efektivního nástroje, zaměřením se na jeho specifika v IT firmě. Ať již se jedná například o úzkou cílovou skupinu nebo obtížnější uchopitelnost produktů a služeb.

 

Určení kurzu

·        Účastník: vedoucí marketingu, marketingoví pracovníci, vedoucí obchodní funkce.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až velmi pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je pomoci účastníkům posílit roli marketingu ve firmě pomocí společné formulace odpovědí na klíčové otázky:

·        Co je vlastně cílem marketingu v IT firmě?

·        Jak změřit, zda se daří těchto cílů dosáhnout?

·        Jak změřit (či prokázat) návratnost investice do marketingu či konkrétní akce?

·        Kde je nejvýhodnější zaměřit omezené marketingové zdroje? (tedy je billboard u dálnice dobrý nápad)?  

·        Jak poznám, že máme výborný nebo průměrný marketing?

·        Co má být obsahem konkrétní kampaně, abychom nejvíce zaujali?

·        Jak marketing ideálně v IT firmě plánovat?

·        Jak se nám daří využívat moderních trendů a nových možností v marketingu?

 

Typ kurzu

Dvoudenní intenzivní kurz zaměřený na rozvoj dovedností lidí, kteří odpovídají v IT firmě za marketing, nebo se podílejí na definici marketingové strategie firmy. Téměř všichni se shodují, že je důležité marketing mít, málo kde však panuje shoda nad tím, jak jej efektivně realizovat.

 

Problémem obecného marketingového vzdělávání je, že se zaměřuje na  příklady velkých společností, poskytující buď služby, nebo prodávající spotřební zboží. Cílem je zde nejčastěji ovlivnit koncového spotřebitele, kam bude investovat každý den své vlastní peníze. Principy spojené s takto postaveným marketingem však pro IT firmu prodávající služby a řešení nejsou příliš užitečné.

 

Marketing IT firmy má výrazné odlišnosti:

·        Cílovou skupinou prodeje jsou především firemní subjekty, nikoliv koncový spotřebitelé

·        O případném nákupu v těchto firmách rozhoduje malá skupinka konkrétních lidí

·        Produkty mají často virtuální charakter, tedy není možné si je jednoduše osahat

·        Jedná se o výraznou investici firmy, která je prováděna jednou za několik let

·        Vyvolání zájmu je jen počátek delšího prodejního cyklu, nikoliv záruka koupě

·        Dílčí aktivity mají smysl v rámci všech klíčových procesů IT firmy, mají tedy charakter interně poskytované služby, než samostatně oddělené černé skříňky (od obchodu až po podporu)

Tyto odlišnosti vedou k velkým odlišnostem při aplikaci obecných marketingových principů v prostředí IT firmy.

 

Přínosy pro účastníky kurzu

·        Získá přehled, jaké oblasti marketing v IT firmě pokrývá a diskuse nad jejich prioritami (nelze dělat vše)

·        Získat náměty na změny, které povedou k zefektivnění firemního marketingu

·        Z investované koruny/eura do marketingu získat firmě více zpět

·        Schopnost obhájit plánované cíle marketingu, či dílčí aktivity interně ve firmě

·        Pomoci s pochopením očekávání ostatních manažerů firmy, která mají od marketingu

·        Zlepšit schopnost rozpoznávat pro firmu výhodné a nevýhodné marketingové aktivity

·        Udělat si jasno, co efektivní marketing dokáže IT firmě přinést

 

 

Detailní obsah kurzu

·        Cíle marketingu v IT firmě

·        Oblasti marketingu v IT firmě a vazba s ostatními procesy firmy

o   Vytváření nových obchodních příležitostí

o   Podpora prodejního procesu

o   Podpora spokojenosti stávajících zákazníků

o   Produktový marketing

o   Vnitrofiremní marketing

·        Priorita působení marketingu podle typu IT firmy

·        Nejčastěji se opakující chyby marketingu v IT firmě

·        Vazba marketingu na ostatní procesy v IT firmě

·        Metriky výkonnosti marketingu v IT firmě

·        Marketingový plán IT firmy

o   Struktura marketingového plánu

o   Klíč k dělbě investic do jednotlivých oblastí marketingu

·        Marketingová kampaň jako stavební prvek pro naplnění marketingového plánu

·        Segment jako oblast působení IT marketingu

o   Výběr segmentu

o   Bonita segmentu

o   SWOT analýza segmentu

o   Cílové skupiny v segmentu

o   Hodnocení pozice v segmentu

·        Vrstvy marketingové komunikace s cílovým segmentem

o   Cíle marketingové komunikace – co s cílovou skupinou osob máme komunikací udělat

o   Komunikační zprávy – jakým obsahem zprávy dosáhneme vytyčeného cíle

o   Komunikační nástroje – do jakého formátu zprávu zabalíme

o   Komunikační kanály – jak zprávu k cílové osobě dopravíme

·        Výpočet efektivity marketingové komunikace

·        Pohled na produkty v IT marketingu

o   Marketingová klasifikace produktů

o   Vazba produkt x segment a její důsledky pro marketing

o   Definice potřeb cílového segmentu

o   Popis přínosů pro segment

o   Hodnotová křivka

·        Manipulativní techniky využívané v marketingu

·        Moderní trendy v marketingu a jejich aplikace v činnostech IT marketingu

o   Rostoucí význam on-line komunikačních kanálů

o   Nové možnosti, které on-line kanály přinášejí

o   PPC (Pay per click)

o   Remarketing

o   Retargeting

·        Očekáváný vývoj a budoucí posun marketingu IT firmy

·        Příklady sestavení marketingového plánu

·        Příklady stavby marketingové kampaně

Zpět na kurzy se zaměřením na obchodní dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro více informací o kurzech nebo pro přihlášení na veřejne kurzy
kontaktuje nás na e-mailu: info@wiseman.cz více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny všech vypsaných kurzů zde
více>>

9.-10.1.2025
Postupy řízení obchodního týmu

Místo konání: JM
Kurz se zaměřuje na celý rozsah činností vedoucího obchodního týmu. Od strategické a organizační úrovně až po nástroje každodenního tlaku na obchodníky.
více>>

14.-15.1.2025
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

21. a 22.1.2024
Pokročilé techniky vyjednávání

Místo konání: jižní Morava
Umění dovést protistranu k předem naplánované dohodě, a to tak, že je s ní spokojená, je vyvážováno v dnešním světě zlatem.
více>>

28.1.2025
Prospect call

Místo konání: jižní Morava
Cílem kurzu je připravit účastníky na aktivní telefonické hovory s novými klienty tak, aby v co největším počtu hovorů dosáhli plánovaného cíle.
více>>

29.-30.1.2025
Manažerská akademie 3 - motivace hodnocením

Místo konání: Praha
Kurz se zaměřuje na pravidelné hodnocení práce podřízených. Nedostatek zpětné vazby patří mezi tři nejsilnější demotivující faktory zaměstnanců.
více>>


Katalogy ke stažení více>>