Postupy řízení obchodního týmu
  
 I110 
V obchodních týmech všech velikostí je to právě jejich vedoucí, který zásadním způsobem ovlivňuje celkové prodejní výsledky. Ať již je to strategií směřování obchodu, nastavením prostředí v týmu, schopností predikovat výsledky obchodu, či individuální prací s každým členem týmu. Kurz přináší náměty na změny v práci vedoucího obchodu v IT firmě s cílem navýšit prodeje i jejich ziskovost. 
 
Určení kurzu
·        Účastník: obchodní management, TOP management.
·        Úroveň znalostí problematiky: pokročilý až velmi pokročilý.
 
Cíle kurzu
Cílem kurzu je poskytnout vedoucím obchodních týmu náměty na změny v organizaci práce, které stávající tým dovedou k růstu prodejů s výrazně vyšším ziskem a to ze všech skupin zákazníků. Kurz představuje v kostce souhrn zkušeností s náplní práce obchodního ředitele z pohledu různě velkých obchodních týmů. Zabývá se také prioritami jednotlivých námětů na změny, tedy co je pro nás nejvýhodnější aktuálně změnit.
 
Být obchodním ředitelem v IT firmě je velmi obtížná práce. Jak říká s nadsázkou jedno přísloví: „Neexistuje špatné řešení, není špatných obchodních týmů a nejsou špatné segmenty zákazníků, jsou jen více a méně schopní vedoucí obchodu.“ Buďme Ti nejlepší!  
 
Typ kurzu
Dvoudenní kurz zaměřující se na celý rozsah činností vedoucího obchodního týmu. Od strategické a organizační úrovně až po nástroje každodenního tlaku na obchodníky. Řízení obchodu s IT řešeními je nejobtížnější manažerská disciplína a výsledky jsou přímo ovlivněny znalostmi o tom, co je správné udělat. Je to dáno především dlouhodobostí obchodního cyklu a vysokou závislostí úspěchu na organizaci rozvoje vztahů. Jakákoliv změna se projevuje s velkým zpožděním. Dopady některých klíčových změn se často projevují až v dalších fiskálních letech. 
 
Motorem změn je vedoucí obchodního týmu. Výkon obchodního týmu tak roste i padá přímo úměrně jeho schopnostem a znalostem „best-of“ postupů. Osobní rozvoj vedoucího obchodu se tak stává jednou z klíčových podmínek pro dosažení růstových prodejních cílů společnosti. 
 
Klíčová témata kurzu jsou:
·        Strategický pohled na obchod
·        Jak vyhodnotit výkon obchodu jako celku (KPI obchodu s řešeními)
·        Obchodní procesy a jejich styčné body s ostatními procesy firmy (zejména realizace a marketing)
·        Predikce budoucího vývoje obchodu
·        Jak vytipovat nejvýhodnější místo pro změny v organizaci práce 
·        Potenciální rezervy v obchodu s novými a stávajícími zákazníky
·        Principy řízení obchodníka
·        Motivační prostředí odměňování pro obchodníky
·        Individuální rozvoj obchodníka
·        Postupy vedení klíčových obchodních porad a schůzek
 
Přínosy pro účastníka kurzu
·        Ujasnění celkového obrazu o náplni práce obchodního ředitele
·        Konkrétní podměty na změny v organizace
·        Pomoc se stanovením priorit změn z pohledu očekávaných výsledků
·        Zkušenosti, které postupy se v praxi vedení obchodních týmu neosvědčily
·        Schopnost lépe obhajovat výsledky týmu dovnitř do firmy
·        Růst respektu členu obchodního týmu vůči svému vedoucímu 
 
 
Detailní obsah kurzu
·        Obchodní strategie jako součást celkové strategie společnosti
·        Objektivní posouzení stavu obchodu ve firmě
o   Základní ukazatele výkonu obchodu jako celku (KPI)
o   Rozdílně typy IT businessu a jejich objektivní popis
o   Co lze z vývoje klíčových ukazatelů v čase zjistit o směřování obchodu jako celku 
o   Predikce vývoje obchodu
·        Strategický business plán rozvoje obchodního týmu – volba směru strategických změn
·        Cílové segmenty trhu, cesta k produktivitě obchodníka i firmy 
·        Definice a příprava obchodních produktů (řešení/služby) 
·        Získávání nových (nunting) vs. rozvoj stávajících (farming) zákazníků
o   Kde je pro firmu výhodnější těžit obchody
o   Cílené obsazování nových zákazníků 
o   Strategie prodeje stávajícím klientům
·        Obchod a vazba na ostatní procesy ve firmě
o   Požadavky obchodu na marketingovou součinnost 
o   Definice jasných rozhraní a kompetencí mezi realizací a obchodem
·        Pipeline management 
o   Systém pro průběžnou kontrolu a řízení obchodníka
o   Systém pro predikci vývoje obchodů celé společnosti
o   Systém pro zvyšování výkonu obchodu (hledání úzkých míst)
·        Efektivita obchodníka
o   Klíčová kritéria hodnocení práce obchodníka (KPI)
o   Plán prodeje
o   Personální rozvoj obchodníka
o   Podíl na strategických úkolech prodejního oddělení
o   Osobní plán
·        Zkušenosti s různými variantami motivace obchodníka 
o   Motivační složky
o   Způsoby jejich výpočtu
o   Potenciální rizika jednotlivých systémů
o   Nefinanční cesty motivace obchodníka
·        Nástroje pro práci s obchodním týmem
o   Obchodní porada
o   Osobní pohovor s obchodníkem nad stavem obchodu (1:1)
o   Pohovor pro hledání úzkého místa snižující výkonnost obchodníka
o   Prezentace obchodní vize a strategie na počátku fiskálního období
·        Identifikace potenciálně platného člena obchodního týmu při pohovoru
·        Asociační plán - začlenění nového obchodníka do týmu
·        Simulace jako součást rozvoje obchodního týmu
o   Technika nácviku obchodních situací
o   Sdílení zkušeností mezi členy týmu 
·        Požadavky na technickou podporu procesu obchodu
 
 
 
 
 
Zpět na kurzy se zaměřením na efektivní firemní organizaci
Zpět na přehled kurzů