Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
20.4.2023
Seyfor školí obchod.

Pro obchodníky a presales konzultanty z divize IT infrastruktury firmy Seyfor a.s. jsme realizovali školení s cílem zvýšit efektivitu prodeje. více>>

7.4.2023
AIMTEC školí komunikaci,

Další skupina lidí z AIMTEC, a.s. prošla kurzem Profesionální komunikace na projektech v rámci rozvoje soft-sklil dovedností. více>>

25.3.2023
Asseco školí management

Pro skupinu obchodníků ze společnosti Asseco Solutions a.s. jsme realizovali kurz zaměřený za zvýšení efektivity prodeje. více>>

14.12. 2022
PROVYS školí komunikaci

Pro divizi PROVYS firmy DCIT, a.s. jsme realizovali školení Komunikace na projektech pro konzultační tým. více>>

24.11.2022
Manažerská akademie v Telegrafii

Ve firmě Telegrafia a.s. v Košicích jsme v listopadu dokončili cyklus kurzů Manažerské akademie, který běžel od září. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Prodej pracovní pozice

I160

V době vysoké poptávky po lidech na pracovním trhu se obsazení nové pozice stává noční můrou každého personalisty v IT firmě. Být úspěšným v obsazování volných míst stále více znamená být výborným obchodníkem. Vhodného kandidáta je třeba vytipovat, probojovat se k němu a následně u něj vyvolat zájem o nabízenou práci. To jsou čistě obchodní dovednosti. Pojďme si je na kurzu zdokonalit.

 

Určení kurzu

·        Účastník: HR manažer, manažeři podílející se na získávání nových lidí.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až velmi pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je zvýšit úspěšnost při získávání kandidátů na otevřené pozice v IT firmě. V období ekonomické konjuktury již nelze příliš mluvit o „výběru kandidátů“, ale do popředí se dostává termín „personální akvizice“. Tedy nevybíráme si ze skupinky vhodných kandidátů, kteří se o místo u nás perou, ale aktivně hledáme člověka, který je velmi často na svém současném místě spokojen a o změně neuvažuje. To mění požadavky na práci personalisty. V režimu „výběru“ byla cílem práce personalisty selekce těch, kteří nebyli pro pozici lidsky, či znalostně vhodní. Dnes se z personalisty stává „obchodník“ s představami, který má za úkol vyvolat zájem a „prodat“ pozici ve firmě.

 

Typ kurzu

Jednodenní kurz zaměřující se na obchodní dovednosti, které personalista využije při získávání možných kandidátů pro otevřené pozice. Součástí kurzu je také téma personálního marketingu, které má za cíl zjednodušit práci personalistům v pozdější fázi náboru. Zde je cílem umět pro marketing formulovat jednoznačné zadání, co pro lepší pozici firmy na pracovním trhu potřebujeme.

 

Kurz se zabývá celým procesem náboru v jeho aktivní formě. Jádrem kurzu je pak samotný akviziční pohovor, na kterém má personalista za cíl kandidátovi „prodat“ pozici a tím jej přimět ke změně zaměstnání. Nabyté obchodní dovednosti může personalista využít kromě náboru v celé řadě dalších situací.

.

Klíčová témata kurzu

·        Tři fáze uvažování lidí o změnách a jak je využít při obsazování pozice

·        Personální marketing IT firmy – jak nás vidí potenciální kandidáti?

·        Konkurenční výhody firmy z pohledu potenciálního kandidáta

·        Struktura hovoru na aktivní oslovení zákazníků

·        Nespokojenost jako motor změny pracovní pozice

·        Neuspokojené motivační faktory a jimi vyvolané potřeby

·        Jak vyvolat v hlavě kandidáta potřebu změny

·        Prodej pozice vazbou přínosů na vyvolané potřeby

·        Průběh akviziční schůzky

 

Přínosy pro účastníka kurzu

·        Zvýšení úspěšnosti při obsazování volných pozic

·        Spokojenější kolegy manažery, kteří dříve dostanou vhodného člověka

·        Snížení počtu kandidátů, kteří si to na poslední chvíli „rozmysleli“

·        Konkrétní náměty na budování personální image firmy

·        Ujasnění si konkurenčních výhod firmy v personální oblasti

 


Detailní obsah kurzu

·        Tři fáze uvažování lidí o změnách = tři základní kroky v obchodě

o   Co se vše musí odehrát v hlavě člověka, aby souhlasil se změnou

o   Co je smysluplné, v které fázi dělat, a co naopak akvizici ohrozí

o   Jak velkou roli hraje v obchodním přístupu samotná pracovní pozice

·        Personální marketing IT firmy

o   Co je to „personální marketing“ firmy

o   Jaké by měly být naše cíle v personálním marketingu?

o   Role sociálních sítí a internetových fór

o   Neformální šíření pověsti firmy

·        Konkurenční výhody firmy z pohledu potenciálního kandidáta

o   Čím se pozitivně lišíme od ostatních firem v oboru?

o   V čem je atraktivita pro kandidáta?

o   Konkurenční nevýhody a jak se na ně připravit

·        Struktura hovoru na aktivní oslovení zákazníků

o   Co se děje v hlavě oslovené osoby

o   Jak nepromarnit vzácný čas

o   Pomocné triky na zvýšení úspěšnosti

o   Co je cílem takového hovoru

·        Nespokojenost jako motor změny pracovní pozice

o   Kde není nespokojenost, není změna pozice!

·        Neuspokojené motivační faktory a jimi vyvolané potřeby

o   Co to jsou motivační faktory ve vztahu k pracovnímu prostředí

o   Jak si je u kandidáta zjistit, či ověřit

·        Jak vyvolat v hlavě kandidáta potřebu změny

o   Metody vyvolávání potřeby změny

o   Referenční příběh jako nástroj prodej myšlenek

o   Pomocné manipulativní techniky

·        Prodej pozice vazbou přínosů na vyvolané potřeby

o   Postup vložení „řešení“ situace prostřednictvím změny pracovní pozice

·        Postup eliminace nereálných požadavků

·        Nové nároky na personalistu při náboru lidí

o   Kde moderní personalista pracuje? Ve firmě, či na cestách?

o   Budování kontaktní sítě

·        Průběh akviziční schůzky

o   Rozdíl mezi výběrem a akvizicí

o   Co je cílem akviziční schůzky

o   Akvizice krok za krokem

·        Rizika jako obranný prvek proti změně

o   Jak detekovat správná rizika, brzdící změnu

o  Jak je eliminovat 

 

Zpět na kurzy se zaměřením na efektivní firemní organizaci

Zpět na přehled kurzů



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

18. a 19.7.2023
Pokročilé techniky vyjednávání

Místo konání: jižní Morava
Umění dovést protistranu k předem naplánované dohodě, a to tak, že je s ní spokojená, je vyvážováno v dnešním světě zlatem.
více>>

26.-27.7.2023
Dovednosti pro řízení IT projektů

Místo konání: jižní Morava
Kurz zabývající se dovednostmi naplánovat, řídit a vyhodnotit IT projekt. Kompletní sada nástrojů, praktických návodů a šablon pro špičkového PM.
více>>

8. -10.8.2023
Prodej IT řešení - Trust IT Selling

Místo konání:jižní Morava
Být úspěšný v IT obchodě znamená zvládnout řízené budovaní vztahů a vyvolání zájmu o naše řešení. Ti nejlepší používají „Trust IT Selling“.
více>>

15.8.2023
Time management v IT prostředí

Místo konání: Praha
Zahlcují Vás pracovní úkoly nad Vaši časovou možnost? Kurz Vám pomůže dosáh-
nout efektivního využití Vaše-
ho času v dynamickém pros-
tředí IT společností.
více>>

24. a 25.8.2023
Presales prezentace IT řešení

Místo konání: jižní Morava
Dvoudenní kurz se zaměřuje na postupy návrhu a realizace špičkové presales prezentace.
více>>


Katalogy ke stažení více>>