Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
25.6.2020
UNICORN školí jednání

UNICORN, a.s. pokračuje ve školí týmů na pokročilé techniky jednání a vyjednávání se zaměřením na spolupráci. více>>

10.6.2020
Otevřené Prezentační dovednosti

Prvním otevřeným školením po COVIDu byl kurz Prezentačních dovedností. více>>

8.6.2020
Asseco školí management

Pro společnost Asseco Solutions, a.s. realizujeme další školení speciálně zaměřená na roli středního managementu. více>>

25.5.2020
Po COVIDu jedeme

Školení jsou po přestávce vynucené opatřeními COVIDem v plném proudu. více>>

Odkazy
Pracujte pro Wiseman.
Intenzivní poptávka po našich službách vede k otevření řady nových pozic. Vaše budoucnost v personálních službách je u nás. více>>

Víte, že?
 
Presales prezentace IT řešení

I351

Presales prezentace je v obchodě kritickým bodem. Může zhatit doposud skvěle obchodně vybudovanou pozici, ale také pomoci outsiderovi se vyšvihnout do čela zájmu. Navíc máme pouze jeden pokus zákazníka přesvědčit, že jsme pro něj nejvhodnější volba. I sebelepší prezentátor však selže, pokud je připravený obsah nezajímavý pro cílovou skupinu, nebo působí zmateně. Kurz se zaměřuje na nácvik postupů přípravy a obsahového provedení špičkové presales prezentace IT řešení. 

 

Určení kurzu

·        Účastník: management, obchodní management, obchodníci, presales konzultanti.

·        Úroveň znalostí problematiky: středně pokročilý až pokročilý. (Volně navazuje na: Prezentační dovednosti v IT)

 

Cíle kurzu

Prezentátor působí na posluchače prostřednictvím čtyř klíčových složek: Podáním obsahu, strukturou prezentace, způsobem řeči a svým vystupováním. Kurz se zaměřuje z 80% na obsah a strukturu.

 

Pokud je presales prezentace ze strany zákazníků komentovaná negativně, mezi tři nejčastěji zmiňované prvky patří:

·        Bylo to dlouhé (nudný obsah, špatná struktura)

·        Nebylo to pro nás přínosné (špatně připravený nebo špatně prezentovaný obsah)

·        Ztratil jsem se v tom (strukturální chyby)

Hlavní kritika směřuje právě do oblasti strukturální stavby a způsobu podání zajímavého obsahu pro konkrétní cílové publikum. Cílem kurzu je nacvičit postup přípravy presales prezentace a její excelentní provedení po obsahové a strukturální stránce.

 

 

Typ kurzu

Dvoudenní intenzivní kurz, který se zabývá postupy návrhu a realizace špičkové presales prezentace. Kvalitu dnešních prezentací lze ověřit jednoduchou kontrolou. Položením otázek:

1)      Slyšeli posluchači, co jim každý sdělovaný fakt přinese pozitivního do jejich reality?

2)      Je zjevné, jak podporuje sdělený fakt dosažení plánovaného cíle prezentace?

Praktická zkušenost z drtivé většiny dnešních presales prezentací je taková, že sám prezentátor nedovede na tyto jednoduché otázky odpovědět. Pak je však obtížné očekávat, že přínosy pochopí posluchači. Právě schopnost co největší část obsahu převést jako odpovědi na výše uvedené otázky vytváří po obsahové stránce excelentní presales prezentaci.

 

Účastníci postupně v průběhu kurzu vytvářejí konkrétní prezentaci pro jimi zvolenou cílovou skupinu, kterou na závěr kurzu prezentují. Každá dovednost na kurzu je na účastníky přenášena prostřednictvím praktického procvičení. Kurz proto vyžaduje od účastníků jako vstup vlastní notebook s aplikací PowerPoint (či obdobnou). Pokud součástí prezentace má být i ukázka živého software, je nutné mít na notebooku i běžící sw (nebo funkční vzdálený přístup k němu).

  

 

Klíčové přínosy pro účastníky kurzu

·        Získání výrazné výhody nad konkurencí v rámci obchodního procesu

·        Snížení počtu zakázek, u kterých jsme si zkomplikovali život z důvodů „nepřesvědčivé“ prezentace

·        Konkrétní náměty pro účastníka, na co si při prezentacích dávat pozor

·        Schopnost obhájit navrhovaný obsah prezentace interně ve firmě

·        Zlepšení dovednosti odřídit organizaci prezentace více osob

Detailní obsah kurzu

·        Špičková presales prezentace vs. zvykové právo „to se přece v prezentaci dělá“

·        Klíčové vstupy pro návrh obsahu a struktury prezentace

o   Cílová skupina

o   Cíl prezentace formou „+1“ kroku s cílovou skupinou

o   Časový formát prezentace

o   Zjištěné/předpokládané potřeby cílové skupiny

·        Strukturální stavba obsahu prezentace

o   Postup výstavby prezentace krok za krokem

·        Postupy posouzení vhodnosti témat z pohledu podpory cíle a cílové skupiny

o   Co téma přinese posluchačům za konkrétní přínos?

o   Jak téma podporuje dosažení hlavního cíle prezentace u cílové skupiny?

·        Metody výběru témat časově zvládnutelných v definovaném rozsahu prezentace

·        Stavba struktury prezentace v hlavách posluchačů

·        „Čtenář“ vs. „Prezentátor“ -  co říká prezentátor jiného, než vidí účastníci na slidech

o   Vazba mezi obsahem slide a verbálním projevem

o   Struktura: potřeba – příčina – vlastnost (odrážka na slide) – přínos

o   Proč očekávají účastníci prezentace příklady a příběhy z praxe

·        Sekvence prezentace dílčích faktů

o   Jasné oddělení od ostatních faktů

o   Strukturální zařazení faktů

o   „Prodej“ tvrzení přes přínosy z pohledu cílové skupiny

o   Potvrzení příkladem ze života cílové skupiny

o   Rekapitulace klíčových bodů k zapamatování ze skupiny faktů

·        Strukturální chyby prezentace

o   Odlišné typy informací prezentované v jedné skupině

o   Odlišná kategorie informace v jedné skupině

o   Zahlcení informacemi – potřeba říct vše „podstatné“

o   Paralelně sdělovaná témata a „odbočky“ od tématu

o   Prezentace informací, které si účastník neumí zařadit do struktury

·        Obsahové chyby v prezentaci

o   „Prázdné“ sdělení – účastník nechápe přínos

o   Obecné příklady – uchopit lze jen konkrétní příklady

·        Personální aspekty organizace více osob na prezentaci (obchodník, presales konzultant atd..)

o   Společná struktura dílčích částí

o   Definice rozhraní mezi účastníky prezentace

o   Kontrola jednotné kvality dílčích částí prezentace

·        Sociální aspekty presales prezentace

o   Osobní potřeby účastníků a jejich promítnutí do prezentace

o   Způsob prezentace sociálně citlivých témat

 



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

15.-16.9.2020
Profesionální komunikace pro realizační role

Místo konání:jižní Morava
Cílem kurzu je zlepšit úroveň komunikace mezi realizační částí firmy a tím dosahovat v průběhu projektů/podpor větší spokojenosti.
více>>

22.-23.9.2020
Postupy analýzy potřeb zákazníků

Místo konání: jižní Morava
Cílem dvoudenního kurzu je zdokonalit účastníky v tom, jak při tvorbě analýzy a následného návrhu řešení postupovat.
více>>

1.-2.10.2020 Řízení krizových IT projektů
Místo konání: JM
Dvoudenní intenzivní kurz, zaměřený na schopnost zvládnout projekt, který se dostal do potíží.
více>>

6.-7.10.2020 Techniky manipulací
Místo konání: Praha
Dvoudenní kurz je zaměřený na rozpoznání, případně využití manipulativních technik v každodenním pracovním i soukromém životě.
více>>

14.-15.10.2020 Strategie IT firmy v době recese
Místo konání: jižní Morava
Dvoudenní kurz zaměřený na tvorbu firemní strategie společnosti a její zavedení do každodenního firemního života.
více>>


Katalogy ke stažení více>>