Logo
   
 
Hledej:
Aktuality
20.4.2023
Seyfor školí obchod.

Pro obchodníky a presales konzultanty z divize IT infrastruktury firmy Seyfor a.s. jsme realizovali školení s cílem zvýšit efektivitu prodeje. více>>

7.4.2023
AIMTEC školí komunikaci,

Další skupina lidí z AIMTEC, a.s. prošla kurzem Profesionální komunikace na projektech v rámci rozvoje soft-sklil dovedností. více>>

25.3.2023
Asseco školí management

Pro skupinu obchodníků ze společnosti Asseco Solutions a.s. jsme realizovali kurz zaměřený za zvýšení efektivity prodeje. více>>

14.12. 2022
PROVYS školí komunikaci

Pro divizi PROVYS firmy DCIT, a.s. jsme realizovali školení Komunikace na projektech pro konzultační tým. více>>

24.11.2022
Manažerská akademie v Telegrafii

Ve firmě Telegrafia a.s. v Košicích jsme v listopadu dokončili cyklus kurzů Manažerské akademie, který běžel od září. více>>

Odkazy
Testování soft-skills znalostí
Wiseman je tvůrce testů pro většinu oblastí soft-skills znalostí zaměstnanců IT firem. Porovnejte se s více než 3.000 lidmi z IT. více>>

Víte, že?
Sestavením
individuálně orientovaného vzdělávacího plánu pro vaše zaměstnance můžete snížit náklady na vzdělávání a zvýšit spokojenost zaměstnanců? více>>

 
Zvládání konfliktních a stresových situací

Kurz: I520

 

Realizace IT projektu vyvolává řadu stresujících a konfliktních situací. A to jak mezi zákazníkem a realizátorem, tak uvnitř realizačního týmu. Schopnost zvládnout vypjaté situace rozhoduje o úspěchu či vážných komplikacích projektu. Samostatnou kapitolou je vznik zátěže s dopadem na duševní zdraví. Kurz se zaměřuje na praktický nácvik zvládání těchto situací.

 

Určení kurzu

·        Účastník: management, konzultanti, support pracovníci, vývojáři.

·        Úroveň znalostí problematiky: začátečník až velmi pokročilý.

 

Cíle kurzu

Cílem kurzu je naučit účastníky rutinně zvládat nejčastější stresové a konfliktní situace, které v oblasti realizace projektu a supportu zákazníků mohou nastat. Účastníkům to přinese klidnější pracovní i osobní život.

 

Největší riziko stresových a konfliktních situací spočívá v tom, že pokud nejsou dobře zvládnuty, mohou vést ke kritické eskalaci, či ke vzniku nevratných škod. Mezi takovouto typickou „škodu“ patří například vznik osobní averze. Situace je o to složitější, že samotný běh projektu a dodržování termínu vyvolává výrazný tlak na všechny zúčastněné. Pak již stačí v kritické situaci jedna nevhodná reakce a dochází ke ztrátě kontroly. 

 

Typ kurzu

Dvoudenní intenzivní kurz je určený zejména pro manažery v realizaci, konzultanty, vývojáře a pracovníky supportu. Tito jsou v rámci své komunikace se zákazníky průběžně vystaveni vysokému stresu a případným konfliktům. Kurz se postupně zabývá:

·        Příčinami vzniku stresových a konfliktních situací

·        Postupy prevencí jejich možného vzniku

·        Zvládáním typických stresových situací

·        Možnou nápravou již vzniklých škod

 

Kurz se zaměřuje na praktický nácvik reálných situací vznikajících při práci se zákazníky nebo uvnitř společnosti.  V reálných kritických situacích musí mít člověk zažitou dovednost (rutinní zvládání postupu), pouhá teoretická znalost mu nestačí.

 

Zvládání stresových a kritických situací patří mezi nejužitečnější dovednosti. Četnost výskytu nemusí být v pracovním nebo soukromém životě vysoká, mohou však zásadně ovlivnit jeho další vývoj.

 

Stresové a konfliktní situace je možné rozdělit do dvou základních skupin:

·        Pracovní - jsou to situace, které nevyhnutelně přináší samotná práce. Příkladem může být například sestavení priority úkolů ve skupině lidí nebo dosažení shody nad pracovním tématem, či odolání tlaku na změnu.

·        Osobní  - zahrnují celou množinu jevů, které přímo zasahují naši osobnost a které již často nelze považovat za prospěšné k zvládání osobního nebo pracovního života. Příkladem může být osobní verbální útok nebo agrese.

 

Přínosy pro účastníka kurzu

·        Snížení citlivosti na pracovní stres způsobený reálnými, či latentními konflikty;

·        Zamezení škod v realitě díky nácviku postupů v průběhu simulací na kurzu;

·        Snížení objektivních škod způsobených nezvládnutým konfliktem;

·        Lepší pocit ze zvládnutí vypjatých situací;

·        Zvládnutí práce s komunikačně problematickými lidmi;

·        Menší procento krajně vypjatých situací;

·        Lepší ochrana svého vlastního duševního zdraví.


 

Detailní obsah kurzu

·        Typické stresující a konfliktní faktory z pohledu realizace projektů

·        Příznaky potenciálního konfliktu a jejich včasné zjištění

·        Jak zvládnout eskalaci konfliktu

·        Prevence stresových situací

o   nejčastější komunikační chyby vedoucí ke konfliktu

o   techniky zjištění a ventilace stresových faktorů

o   zamezení nevědomého vyvolání konfliktu

§  slovník kritických slov

§  slovní obraty vyvolávající konflikt

·        Typické stresující a konfliktní situace - nácvik postupů úspěšného zvládání

o   pracovní situace:

§  zvládání nekonstruktivních námitek

§  sdělení zamítavého stanoviska k požadavku klienta 

§  upozornění na nedostatky v práci

§  veřejné pojmenování špatně odvedené práce

§  požádání o nápravu špatně odvedené práce

§  odvedení konfliktu od emocí do racionální roviny

§  asertivní prosazení názoru na další postup

§  získání času bez následků

§  opakované nedodržování vzájemných dohod

§  přímý útok na výstupy projektu

§  odražení nereálného požadavku protistrany

o   osobní situace:

§  emocionální nátlak ze strany klienta

§  verbální útok (bez agrese) - například obvinění z nekompetence 

§  citové vydírání - nátlak na sociální rovinu konzultanta

§  verbální agrese - člověk mimo vlastní kontrolu

§  sdělení osobně nepříjemné skutečnosti

§  zvládání zjevné lži protistrany

§  obrana proti pomluvě a fámě

·        Techniky nápravy vzniklých škod

o   Posílení schopnosti vést konverzaci po konfliktu

o   odbourání zárodků vzniklé averze

o   přenesení závazku učiněného na ostatní členy týmu

o   signály druhé straně, že situaci nemá hodnotit negativně

 

Zpět na kurzy se zaměřením na realizační dovednosti

Zpět na přehled kurzů

 



Přihláška na kurzy
Pro přihlášení na
veřejné kurzy zde naleznete více>>

Aktuálně otevřené kurzy
Termíny aktuálně otevřených kurzů
více>>

18. a 19.7.2023
Pokročilé techniky vyjednávání

Místo konání: jižní Morava
Umění dovést protistranu k předem naplánované dohodě, a to tak, že je s ní spokojená, je vyvážováno v dnešním světě zlatem.
více>>

26.-27.7.2023
Dovednosti pro řízení IT projektů

Místo konání: jižní Morava
Kurz zabývající se dovednostmi naplánovat, řídit a vyhodnotit IT projekt. Kompletní sada nástrojů, praktických návodů a šablon pro špičkového PM.
více>>

8. -10.8.2023
Prodej IT řešení - Trust IT Selling

Místo konání:jižní Morava
Být úspěšný v IT obchodě znamená zvládnout řízené budovaní vztahů a vyvolání zájmu o naše řešení. Ti nejlepší používají „Trust IT Selling“.
více>>

15.8.2023
Time management v IT prostředí

Místo konání: Praha
Zahlcují Vás pracovní úkoly nad Vaši časovou možnost? Kurz Vám pomůže dosáh-
nout efektivního využití Vaše-
ho času v dynamickém pros-
tředí IT společností.
více>>

24. a 25.8.2023
Presales prezentace IT řešení

Místo konání: jižní Morava
Dvoudenní kurz se zaměřuje na postupy návrhu a realizace špičkové presales prezentace.
více>>


Katalogy ke stažení více>>